Nosotros, Αντιεξουσιαστική Κίνηση και Terminal 119 – Φυλετικός »αναρχισμός» και ρατσισμός ή αλλιώς πώς λοβοτομούν τους πιτσιρικάδες!

nosotros programma ianouariou 2012

21.02.2013

Με μεγάλη έκπληξη ενημερωθήκαμε από το indymedia για το πρόγραμμα ιδεολογικής διαπαιδαγώγισης (Κύκλος Αυτομόρφωσης) του Nosotros (Θεμιστοκλέους 66, Εξάρχεια), το οποίο βρίσκεται όπως φαίνεται υπό τον απόλυτο ιδεολογικό έλεγχο της ψευδώνυμης Αντιεθνικιστικής Κίνησης του Νακρατζά. (Δείτε το άρθρο : Η περίπτωση Νακρατζά και η είσοδος ακροδεξιών τουρκικών απόψεων σε μέρος της Αριστεράς).

Το Νοσότρος είναι ένας κοινωνικός χώρος με πλούσια πολιτιστική προσφορά και ενδιαφέρουσα πολιτική δράση. Όμως, όπως φαίνεται, στο ιδεολογικό επίπεδο κυριαρχείται ολοκληρωτικά από απόψεις που κυμαίνονται μεταξύ ενός περίεργου “φυλετικού αναρχισμού” και ενός ανοιχτού ρατσισμού.

ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Χαρακτηριστικά είναι τα θέματα που προτιμήθηκαν στο πλαίσιο του Κύκλου Αυτομόρφωσης:

  • Ο Φαλμεράγιερ και η εθνική καταγωγή των Ελλήνων, ομιλητές: Φίλιππας Κυρίτσης και (κρατηθείτε) Νάσος Θεοδωρίδης (12/1/2012)
  • “Η Οθωμανική Αυτοκρατορία και οι τραγικές για τους κατοίκους συνέπειες της κατάρρευσής της“. Ομιλητές: Φίλιππας Κυρίτσης και (κρατηθείτε) Αμπντουλχαλίμ Ντέντε (19/1/2012),
  • Η ιστορία της Ελλάδας από Εβραϊκή σκοπιά”. Ομιλητές: Φίλιππας Κυρίτσης και κάποιος από το Terminal 119 (26/1/2012).

ΘΕΜΑ 1ο

Φαλμεράιερ και Νάσος…

1) Όσον αφορά το πρώτο θέμα, η ρατσιστική του υφή και ο τέτοιος προσανατολισμός,  είναι γνωστή από τα ομώνυμα και πολλά δημοσιεύματα του Νάσου Θεοδωρίδη. Το ερώτημα είναι τι δουλειά έχει μια τέτοια αντιδραστική θεώρηση σ’ ένα αναρχικό στέκι; Γιατί θα έπρεπε να αναπαραχθεί πλαστογραφημένα ή, έτσι κι αλλιώς, προκατειλημμένη φυλετική άποψη ενός Γερμανού καθεστωτικού υπηρέτη για τους επαναστατημένους Έλληνες. Δεν μας αρκεί η ίδια η ταυτότητα και ο αυτοπροσδιορισμός του λαού; Χρειάζεται να καταφύγουμε σε γονιδιακές ναζιστικού-χρυσαυγίτικου τύπου αναλύσεις; Αυτά είναι μόνο για τους ανόητους και τους ρατσιστές….

Οι υπεύθυνοι του Nosotros δεν φάνηκε να επηρεάζονται από το γεγονός ότι ο Νάσος Θεοδωρίδης αποκαλύφθηκε ότι έδινε τα ίδια ακριβώς αντιπροσφυγικά κείμενα -που βασίζονταν σε ψεύτικα στοιχεία-  στο νεοναζιστικό Bulgarmak (που έκλεισε μόλις συνέλαβαν την Ergenekon και σταμάτησαν οι επιχορηγήσεις), στην Αυγή και στην Trakianin Sesi. Φαίνεται ότι το Νοσότρος αποτελεί τον επόμενο φιλόξενο χώρο προς τις θεοδωρίδειες αθλιότητες.

Ottoman tortures

Διάφορα είδη ΟΘωμανικών βασανιστηρίων.

ΘΕΜΑ 2ο

Περί Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, Ντέντε και γκιαούρηδων

ΟΙ ΟΜΙΛΗΤΕΣ

2) Το θέμα αυτό περί του τέλους της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας και των συνεπειών που είχε, έχει πολύ ενδιαφέρον. Μόνο που οι ομιλητές είναι οι πλέον ακατάλληλοι. Ή μάλλον είναι οι πλέον κατάλληλοι για να το ακυρώσουν. Σας προτείνουμε να δείτε τη σχετική συζήτηση που έγινε στο  indymedia

Για τον Φίλιππα Κυρίτση δεν έχουμε άποψη. Δεν τον ξέρουμε ούτε κινηματικά, ούτε πολιτικά, ούτε κοινωνικά. Για να συναγελάζεται όμως με τύπους καρα-ακροδεξιών απόψεων (ανεξάρτητα από τη σημαία που κουνούν και το χαμαιλεοντισμό που τους διακρίνει) σαν τον Νάσο Θεοδωρίδη και τον γκιαουροφάγο Ντέντε δύο τινά συμβαίνουν: ή είναι σαν κι αυτούς ή τα κριτήριά του είναι για πέταμα.

ΤΟ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΟΘΩΜΑΝΙΚΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑΣ

Οι εξελίξεις την Οθωμανική Αυτοκρατορία είναι ένα άγνωστο θέμα σε πολλούς νεοέλληνες, οι οποίοι τείνουν να προσεγγίζουν την ιστορία με τα δεδομένα του 1821.

Ας δούμε όμως το πραγματικό πλαίσιο που δεν θα το διδαχθούν ποτέ στον Nosotros  οι έχοντες ανοιχτά αυτιά και καλή διάθεση:

ΤΑΝΖΙΜΑΤ (1856)

Μετά τις οθωμανικές μεταρρυθμίσεις και ειδικά μετά το Τανζιμάτ (1856), άρχισε η παραχώρηση ισονομίας και ισοπολιτείας σ’ όλους τους κατοίκους της. Οι χριστιανοί για πρώτη φορά μετά από εκατοντάδες χρόνια καταπίεσης και περιφρόνησης απέκτησαν την ιδιότητα του πολίτη. Η οικονομική ανάπτυξη, η παγκοσμιοποίηση εκείνης της εποχής και η είσοδος στη καπιταλιστική οικονομία οδήγησε στην άνθιση των λαών. Εμφανίστηκε για πρώτη φορά σ’ αυτό τον κόσμο του σκληρού ανατολικού δεσποτισμού μια προοδευτική αστική τάξη.

Οι καταπιεσμένοι έως τότε ραγιάδες επένδυσαν στο ουτοπικό -όπως αποδείχτηκε μετά το 1908- όραμα μιας κοινής οθωμανικής πατρίδας απαλλαγμένης από το ρατσισμό και την περιθωριοποίηση των χριστιανικών κοινοτήτων.

(Σημ. μας : Άρα μιλάμε για ένα ελάχιστο διάστημα 50 ετών, όπου κάπως »χαλάρωσε» ο Οθωμανικός ζυγός).

ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΩΝ ΛΑΩΝ

Την εξέλιξη αυτή σταμάτησε ο μιλιταριστικός τουρκικός εθνικισμός, που εξέφραζε αποκλειστικά τα ταξικά συμφέροντα των επαγγελματικών στρατιωτικών και των γραφειοκρατών του στρατού. Έτσι αποφάσισε να τερματίσει αυτή την πορεία εκδημοκρατισμού που οδηγούσε σε μια ανθούσα πολυπολιτισμική κοινωνία και να ακολουθήσει το δρόμο της σκληρής εθνικιστικής καταπίεσης.

Τότε αποφασίζει ψύχραιμα και κυνικά σε ειρηνικές εποχές τη Γενοκτονία των Χριστιανικών λαών, την οποία εκτελεί ψυχρά και υπολογισμένα με την έναρξη του Α’ Παγκοσμιου Πολέμου και τη σύμπραξη του Γερμανικού Ιμπεριαλισμού.

Την επόμενη περίοδο, οι Χριστιανικοί πληθυσμοί (Αρμένιοι, Έλληνες, Ασσυροχαλδαίοι) από 4,5 εκατομμύρια που ήταν πρίν το 1914 θα απομείνουν κάποιες λίγες εκατοντάδες χιλιάδες ελέω εξαίρεσης των Κωνστνατινουπολιτών, Ιμβρίων και Τενεδίων από την Ανταλλαγή των Πληθυσμών που επέβαλε η ρεβιζιονιστική Συνθήκη της Λωζάννης.

Και αυτός ο αριθμός σύντομα, μετά τα Σεπτεμβριανά του ’55, θα συρρικνωθεί σε λίγες χιλιάδες άτομα, όσοι είναι οι εναπομείναντες μειονοτικοί χριστιανοί (Έλληνες της Πόλης, Αρμένιοι, Άραβες ρουμ ορτοντοξ στο Νότο).

ΤΟ ΝΕΟ ΤΟΥΡΚΙΚΟ ΕΘΝΙΚΙΣΤΙΚΟ-ΜΙΛΙΤΑΡΙΣΤΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ

Τη διαδικασία αυτή θα στηρίξουν, όσο και αν φαίνεται παράξενο, και οι κρατιστές της Αθήνας, οι οποίοι θα παραδώσουν συνειδητά τους Μικρασιάτες στο σπαθί του φασίστα Κεμάλ Ατατούρκ το Σεπτέμβρη του 1922 και στη συνέχεια θα προσπαθήσουν να εξοντώσουν την προσφυγική μνήμη και να αναπτύξουν σχέσεις δουλοφροσύνης με το νέο Τουρκικό εθνικιστικό κράτος.

Το οποίο, σημειωτέον, βάσισε την ύπαρξή του στην άρνηση της οθωμανικής κληρονομιάς. Αυτό το νέο εθνικιστικό-μιλιταριστικό Τουρκικό κράτος (που σήμερα παινεύεται ότι διαθέτει στρατό 700.000 στρατιωτών) διέλυσε την Οθωμανική Αυτοκρατορία, κατήργησε το Χαλιφάτο και κατέστρεψε τον παραδοσιακό πολιτισμό ακόμα και των ίδιων των Οθωμανών μουσουλμάνων.

ΟΙ ΑΡΙΣΤΕΡΟΙ ΑΡΝΟΥΝΤΑΙ ΤΙΣ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΕΣ

Η Αριστερά και ο αναρχικός χώρος, δυστυχώς ποτέ δεν άνοιξαν αντικειμενικά και απροκατάλυπτα τις συζητήσεις για την περίοδο αυτή. Απλά βολεύτηκαν στα μεταφυσικά σχήματα, στην αντιδραστική άρνηση των Γενοκτονιών και στη λυκοφιλία με περίεργους εθνικιστές τύπου Ντέντε και άλλους γλύφτες του Τουρκικού μιλιταρισμού.

Έτσι άφησαν το χώρο ελεύθερο να τον λυμαίνονται οι διάφοροι απατεώνες εθνικο-λαϊκιστές δεξιοί, αλλά και “πατριώτες αριστεροί”

ΘΕΜΑ 3ο

Η  εβραϊκή  σκοπιά

3)  Για το τρίτο θέμα που αφορά την παρουσίαση ”της Ελλάδας από  Εβραϊκή σκοπιά” τα ερωτήματα είναι πολλά. Κατ’ αρχάς διαπιστώνουμε ότι για τους συγκεκριμένους αναρχικούς φαίνεται να υπάρχει “εθνική-φυλετική ιστορία”.

Ποιά άραγε είναι η ενιαία Εβραϊκή ματιά;

  • Αυτή των Μακκαβαίων,
  • των Ελληνιστών Εβραίων,
  • των Εκχριστιανισμένων Εβραίων,
  • των σύγχρονων Σιωνιστών,
  • των Υπερορθόδοξων,
  • των Ασκεναζίμ,
  • των Σεφαραδίμ;
  • Μήπως από τη σκοπιά του ραβίνου της Θεσσαλονίκης,
  • ή μήπως του ραβίνου της Παλαιστίνης
  • ή των Εβραίων της Σμύρνης;
  • Μήπως των μεγαλοαστών της Θεσσαλονίκης
  • ή μήπως των προλετάριων Εβραίων της πόλης;
  • Θα το δει από τη σκοπιά των αντισιωνιστών Κομμουνιστών Εβραίων
  • ή από τη σκοπιά του Ισραήλ Σαχάκ
  • ή μήπως από τη σκοπιά του Θίοντορ Χερτζλ;

Εκτός εάν όλοι οι παραπάνω εκφράζονται με ένα ενιαίο αφήγημα.

Και από την άλλη, με τον όρο “Ελλάδα” εννοούν :

  • το έθνος-κράτος που έχει ζωή από το 1830 μέχρι σήμερα;
  • Το γεωγραφικό χώρο από την αρχαιότητα;
  • Περιλαμβάνει και τη Μικρά Ασία-Πόντο ή αναφέρεται μόνο στα βαλκανικά εδάφη;
  • Μήπως με τον όρο “Ελλάδα” εννοούνται πακέτο οι δοσιλογικές αρχές της Κατοχής+το αντιστασιακό κίνημα;
  • Μήπως αναφέρεται γενικά στο ιστορικό φαινόμενο “ελληνισμός” και στις διάφορες μορφές που πήρε μέσα στους αιώνες;

ΣΧΟΛΙΑ

Στη συζήτηση στο indymedia υπάρχει πάντως υπό τύπον ερώτησης ένα σχόλιο που καταγγέλει τον Κυρίτση  για τον τρόπο προσέγγισης ότι:

Σχετικοποιεί η όχι το Ολοκαύτωμα ο Κυρίτσης υποτιμώντας τον Ναζισμό γράφοντας ότι ο Ελληνικός αντισημιτισμός ήταν χειρότερος του; Έφερε να μιλήσει στο Νοσότρος ένας κολλητός του Μουφτή που λέει να απομονώνεται ο κάθε Τούρκος ακόμα και με ξύλο που θα ψηφίζει Γκιαούρη;”

Ακόμα κάποια άλλο για την ουδέτερη έως επιθετική αντίδραση κάποιων από το Νοσότρος στις εκτεταμένες διαμαρτυρίες διαφόρων συντρόφων, γράφτηκε   το εξής σχόλιο:

“…δεν υπάρχει πιο γελοίο από το Νοσότρος να “νίπτει τας χείρας του” και να λέει ότι είναι… “ελεύθερος χώρος !!!” Δηλαδή μπορουν και οι χρυσαυγίτες να κάνουν εκδηλώσεις εκεί; Μπορούν και οι Βελόπουλοι ; Γιατί οι τύποι της “αντιεθνικιστικής” και ο Ντέντε δεν είναι καθόλου “καλύτεροι”

Εκτός αν δεν είμαστε ενάντια σε όλους τους φασίστες, αλλά ενάντια σε “κάποιους’ φασίστες…

Και γενικα δεν έχει νοήμα καν να κάνουμε κουβέντες απευθυνόμενοι σε “αντιεξουσιαστικό” χώρο να τους εξηγούμε ότι… ΕΙΝΑΙ ΚΑΚΟ ΝΑ ΔΙΝΟΥΝ ΧΩΡΟ (ή να κάνουν παρέα) ΜΕ ΦΑΣΙΣΤΕΣ !!! Παρακμή και ξεφτίλα είναι αυτό … Έχουμε τόσα πράγματα να ασχοληθούμε και ασχολουμαστε δυστυχώς με αυτά…

(πραγματικά οι της αντιεθνικιστικής υποστηρίζουν τόσο χυδαία τους γύρω σωβινισμούς, που αν δεν ξέραμε πόσο ισχυρός είναι ο σωβινισμός των γύρω κρατών και το που μπορεί να φτάσει, θα δίναν τελείως την εντύπωση ότι είναι χρυσαυγίτες που προβοκάρουν… )

ΑΝΙΣΤΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΗ Η ΑΝΤΙΕΘΝΙΚΙΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ

Πρέπει να αντιδρούμε; Μας αφορά το ζήτημα;

Φυσικά και πρέπει να αντιδρούμε. Γιατί τα στερεότυπα που διαμορφώνονται διαδίδονται και επηρεάζουν τις σχέσεις μέσα στο κίνημα. Εξάλλου, είναι προσβλητικό για τον αντεξουσιαστικό χώρο να δέχεται καθοδήγηση από εμφανώς φυλετικές και αντιδραστικές προσεγγίσεις- όπως αυτές της ψευτο-Αντιεθνικιστικής Κίνησης. Για παράδειγμα:   Διαβάστε την άποψή τους για τους Πόντιους ΕΔΩ.

Και στη συνέχεια διαβάστε την άποψη των Τούρκων αντιεθνικιστικών συντρόφων για το ίδιο θέμα ΕΔΩ.

Η άποψη της ψευτο-Αντιεθνικιστικής στην καλύτερη περίπτωση -με τόνους ανοχής-  μπορεί να χαρακτηριστεί ως

  • ανιστόρητη,
  • εμπαθής,
  • ρατσιστική.
  • Όμως δεν θα είχε καμιά δυσκολία όποιος ήθελε να τους κατηγορήσει για ανοιχτό πρακτοριλίκι,
  • αν όχι και χαφιεδισμό υπέρ των Τούρκων εθνικιστών και στρατοκρατών..

Μάθαμε ότι η άποψη του Κυρίτση είναι ότι εμείς εδώ πρέπει να χτυπάμε μόνο τον δικό μας εθνικισμό. Δηλαδή ότι τα σύνορα που όρισε ο Ιμπεριαλισμός, θα πρέπει να μπουν και στο μυαλό του κάθε αναρχικού.

Πηγή : pontosandaristera.wordpress.com

Σχολιάστε